Naujienos
Respublikinės Panevėžio ligoninės bendrosios ir abdominalinės chirurgijos skyriaus vyresnioji slaugytoja Giedrė Balčiūnienė pelnė Karalienės Silvijos aukščiausią slaugos apdovanojimą
2022 12 28Trečius metus iš eilės Lietuvoje organizuojami Švedijos Karalienės Silvijos slaugos apdovanojimai, kurie kviečia slaugytojus iš visos Lietuvos siūlyti idėjas, kaip pagerinti slaugos kokybę, slaugomų asmenų fizinę ir psichologinę būklę.
Apdovanojimai įsteigti 2013 m. Švedijoje, karalienės Silvijos 70-ojo jubiliejaus garbei. Apdovanojimus organizuoja Švedijos Karalienės Silvijos demencijos slaugos fondą atstovaujanti švietėjiška organizacija „Swedish Care Inernational“. Iniciatoriai siekia sukurti pokytį pagyvenusių žmonių ir demencija sergančių ligonių slaugos procese. Karalienės Silvijos slaugos apdovanojimas kasmet skiriamas geriausią idėją pasiūliusiam autoriui iš kiekvienos šalies. Projektas vykdomas Švedijoje, Suomijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Brazilijoje, JAV(Vašingtono universitetas). Konkursą Lietuvoje organizuoja slaugos namai „Addere Care“ (vadovė Kristina Judinienė) kartu su Švedijos karalystės ambasada Vilniuje. Lietuvos slaugytojai ir slaugos studentai teikia konkursines idėjas.
Idėjos – nugalėtojos autoriui atitenka piniginis prizas, kurį įsteigė „Addere Care“ slaugos namai, individualiai pritaikyta stažuotė Lietuvoje arba užsienyje bei Švedijos karalienės Silvijos priėmimas karališkuosiuose rūmuose Stokholme ir asmeninė padėka.
Šiais metais į finalą pateko šešios (iš 90) idėjos: 5 iš jų išrinko komisija, vieną – internetinės apklausos dalyviai. Tradiciškai laimėtojas visose šalyse skelbiamas vienu metu – gruodžio 23 d., Švedijos karalienės Silvijos gimtadienio rytą.
Giedrės Balčiūnienės idėja „Išmanusis stomos turinio rinkiklis“ tapo laimėtoja. Džiugu, kad idėja buvo pastebėta, atrinkta ir įvertinta.
„Dirbu Respublikinėje Panevėžio ligoninėje, Bendrosios ir abdominalinės chirurgijos skyriuje, vyresniąja slaugytoja. Taip pat esu Klaipėdos universiteto slaugos magistro studijų studentė.
Dalyvauti projekte paskatino universiteto dėstytojai, skleisdami žinią apie konkursą. O pati idėja kilo dirbant su pacientais, kuriems išvestos žarnyno stomos, matant, kaip sudėtinga jiems patiems tinkamai prisižiūrėti. To mokome pacientus, tačiau daug kam tai gana sunkiai sekasi – jie greitai pamiršta, sunkiai supranta, nejaučia nukritimo grėsmės, vengia rodyti problemas, susijusias su stoma. Taip pat dažnai stoma yra ta problema, apie kurią vengiama šnekėti.
Dirbant su žarnyno stomos turinio rinkikliais pastebime, kad jie dažnai kelia problemas – jų plokštelės blogai prilimpa prie odos, persipildžius atkimba, o tada žarnyno turinys nuteka ant odos, taip ją pažeisdamas. Ant pažeistos odos klijuoti kitą rinkiklį tampa sudėtinga. Tyrimų duomenimis, 40-55 proc. pacientų per pirmuosius 3 mėn. po stomos suformavimo operacijos, patiria odos pažeidimų dėl pratekėjimo. Dėl to prastėja žmonių gyvenimo kokybė, didėja fizinės ir psichinės problemos.
Idėja kilo sukurti išmanų žarnyno stomos turinio rinkiklį. Jį sudarytų plokštelė ir maišelis. Plokštelė būtų jautri atsiklijavimams, turėtų įmontuotus jutiklius. Maišelis nuolat fiksuotų svorį, o persipildžius, siųstų signalą ir pranešimą apie galimą pratekėjimą. Signalą girdėtų pats žmogus, o pranešimas apie pakitimus (atsiklijavimus, nukritimą, perpildymą) visą parą būtų siunčiamas slaugytojui/slaugytojo padėjėjui į išmaniuosius įrenginius. Tai padėtų išvengti pratekėjimų ir ankstyvųjų peristominės odos pažeidimų.
Esu įsitikinusi, kad naudojant išmanųjį stomos turinio rinkiklį, ypač vyresnio amžiaus ar sergantiems demencija pacientams, bus greičiau suteikta pagalba, jie išvengs odos pažeidimų, keliančių nepatogumų, skausmą, taip pagerinant švarinimosi, rengimosi, saugios aplinkos, judėjimo ir bendravimo gyvybines veiklas. Pacientai jausis saugiai, žinodami, kad apie stomos priežiūros problemas bus laiku informuoti atskiru įspėjimu, o slaugos personalui palengvės priežiūra, jie galės planuoti darbus, daugiau laiko skirti pacientams, nes sumažės komplikacijų (odos pažeidimų dėl turinio pratekėjimo) rizika. Personalas ar artimieji gaus įspėjimus ir taip galės greičiau pagelbėti pacientui, padės jaustis saugiau. Taip bus sumažintas fizinis ir psichologinis diskomfortas dėl nukritimo ar pratekėjimo, bei išsaugotas paciento orumas ir pasitikėjimas.
Dalyvaudama projekte labai džiaugiuosi už visas pateiktas idėjas. Labai smagu, kad slaugytojai ir slaugos studentai vis dažniau yra girdimi, matomi ir vertinami. Džiugu, kad turime galimybę tobulinti slaugos procesą. Mums, slaugytojams, tai labai svarbu.
Savo idėją pristatysiu Švedijos karališkuose rūmuose susitikime su Karaliene Silvija ir skleisiu žinutę apie stomuotų pacientų slaugos tobulinimą. Didžiuojuosi, būdama slaugytoja!
Noriu padėkoti Queen Silvia Nursing Award International ir slaugos namams „Addere Care“ už projekto organizavimą, vertinimo komisijai, Klaipėdos universiteto dėstytojams už skatinimą dalyvauti, Respublikinei Panevėžio ligoninei už suteiktą galimybę dalyvauti, šeimai, kolegoms ir draugams už palaikymą.
Besibaigiant 2022-iesiems - slaugytojų lyderių metams - noriu visiems palinkėti būti lyderiais prie paciento lovos ir tobulinti slaugos procesą profesinėje bei mokslinėje srityse.
Ačiū visiems ir gražių švenčių! Būkime sveiki!“ – apie dalyvavimą šiame projekte ir savo darbą pasakoja Respublikinės Panevėžio ligoninės Bendrosios ir abdominalinės chirurgijos skyriaus vyresnioji slaugytoja, 2022 m. Karalienės Silvijos aukščiausio slaugos apdovanojimo laimėtoja, Giedrė Balčiūnienė
Respublikinės Panevėžio ligoninės bendruomenės vardu nuoširdžiai sveikiname Giedrę Balčiūnienę šio įspūdingo pasiekimo ir garbaus apdovanojimo proga, kartu džiaugiamės už puikių jos idėjų generavimą bei jų viešinimą, linkime ir ateityje nestokoti kūrybinių idėjų ir sėkmingai įgyvendinti jas praktikoje!
VšĮ Respublikinės Panevėžio Ligoninės info.
Respublikinė Panevėžio ligoninė
PVM mokėtojo kodas: LT913401219
Smėlynės g. 25, Panevėžys, LT-35144
Tel. (0-45) 50 72 44
SUSISIEKITE -anti-bot-bitEL. PAŠTU
Duomenys saugomi Juridinių asmenų registre
Kviečiame įvertinti VšĮ Respublikinės Panevėžio ligoninės teikiamų paslaugų kokybę:
Pacientų nuomonė